koszty bezpośrednie i pośrednie

Wymiary charakteryzujące swobodę ruchu samochodu w terenie

Zdolność pojazdu do poruszania się po bezdrożach zależy od uksztaltowania dolnej części podwozia (czyli od jej obrysu podłużnego i poprzecznego) oraz od wysokości wystających części podwozia nad nawierzchnią drogi. Dn wymiarów określających własności terenowe pojazdu zalicza się: prześwit poprzeczny (m m) — mierzona Od płaszczyzny jezdni wysokość odcinka koła, którego obwód przechodzi przez teoretyczne punkty styku kół o najmniejszym rozstawie z płaszczyzną jezdni w obrysie poprzecznym pojazdu o...

Stosowane w kraju do zeglugi sródladowej holowniki nie sa znormalizowane ani pod wzgledem konstrukcji, ani tez wielkosci czy tez szybkosci holowania

Stosowane w kraju do żeglugi śródlądowej holowniki nie są znormalizowane ani pod względem konstrukcji, ani też wielkości czy też szybkości holowania. Szybkość holowania określonego h wynika, tak istotna dla transportu, jest zależna od holowanego tonażu, szybkości przepływu wody oraz od kierunku holowania (z prądem czy też pod prąd). Na Wiśle i Warcie, o szybkości przepływu wody w nurcie około 3 km/godz, szybkość holownika pod prąd wynosi 2 -4 km/godz, a z prądem jest od 1,5 do -5 razy większa e. T...

Organa kontroli ruchu drogowego

Do czuwania nad porządkiem i bezpieczeństwem ruchu na drogach publicznych powołani są: — funkcjonariusze Milicji Obywatelskiej, — uprawnieni przez organa MO członkowie Ochotniczej Rezerwy Milicji Obywatelskiej, — inspektorzy gospodarki samochodowej Ministerstwa Komunikacji i wydziałów komunikacji prezydiów rad narodowych. Do wymierzania i pobierania grzywien w drodze mandatu karnego oraz legitymowania użytkowników dróg upoważnieni są tylko funkcjonariusze MO. Przeprowadzający kontrolę obowiązany jest si...

koszty bezpośrednie i pośrednie

Przenośniki pneumatyczne dzielą się ma trzy typy. a) przenośniki ssące, mające w przewodzie ciśnienie niższe od atmosferycznego, b) przenośniki tłoczące, mające w przewodzie roboczym nadciśnienie, c) przenośniki ssąco-tłoczące, mające dwa przewody, z których jeden jest ssący, a drugi tłoczący. Zasada działania przenośnika ssącego jest następująca. Pompa powietrzna próżniowa, napędzana silnikiem , wytwarza podciśnienie w zbiorniku, rozdzielaczu oraz w przewodach powietrznych. Pod wpływem ciśnie...

Najnowsze zdjęcia w galerii koszty bezpośrednie i pośrednie :



Wskaźniki określające dobową wydajność transportu

Mnożac wskaźniki określające godzinną wydajność transportu przez dobowy czas pracy otrzymuje się wskaźniki określające: — dobowy przebieg (km na dobę) Ve • Td, — dobowy przebieg ładowny (km ładownych na dobę) — liczbe jazd ładownych Wz • Td, — dobową wydajność przewozu (T na dobę) W Q • Td, — dobową wydajność pracy przewozowej (Tkm na dobę) Wskaźniki określające dobowa wydajność transportu są zależne od długości odcinka pracy. Wskaźniki określające wydajność transpo...

Urządzenia drogowe

Do urządzeń drogowych zalicza sie zwykle słupy linii telekomunikacyjnych, drzewa, rowy, pachołki, poręcze, odbojnice, balustrady, szlabany, zapory itp. Slupy linii telekomunikacyjnych oraz drzewa ze względu na bezpieczeństwo ruchu powinny znajdować się poza rowami. Z uwagi na bezpieczeństwo ruchu rowy odwadniające wykonuje się obecnie niezbyt głębokie, szerokie i o ścianach niezbyt stromych. Pachołek jest to słupek ustawiony na poboczu drogi biegnącej nasypem o wysokości od 1,5. . .3,5 m. Zależnie od wysok...

Wskaźnik dynamiczny

Tak ujęta zależność pozwala na sporządzenie uniwersalnego wykresu wskaźnika dynamicznego zestawianego z uniwersalną charakterystyką silnika. Obszar zawarty między tymi krzywymi na wykresie wskaźnika dynamicznego jest zbiorem punktów obrazujących stan ruchu samochodu, zaś obszar zawarty pomiędzy krzywa pe (lub Ms) i osią odciętych na wykresie charakterystyki silnika jest zbiorem punktów obrazujących stan pracy (obciążenia) silnika. Rozszerzenie wykresu wskaźnika dynamicznego o obszar wartości ujemnych pozw...