Zgodnie z normą PN-57/S-02014 w Polsce obowiązują następujące określenia charakterystycznych ciężarów pojazdów mechanicznych :
— ciężar własny podwozia (kG) ciężar podwozia kompletnego (bez kabiny kierowcy), kół i ogumienia zapasowego, napędów i przekładni dodatkowych (np. motopompy), narzędzi kierowcy i wyposażenia (np.: podnośnika, gaśnicy itp.),
— ciężar podwozia zdolnego do jazdy (k G) — ciężar własny podwozia łącznie z wodą w układzie chłodzenia silnika, olejami, s...
Ponadto każdy autobus powinien być wyposażony w dwie gaśnice, z których jedna powinna być umieszczona możliwie najbliżej silnika, a druga wewnątrz autobusu w miejscu łatwo dostępnym; autobus o długości mniejszej niż 6 m może być wyposażony w jedną gaśnicę, — apteczkę doraźnej pomocy,
— elektryczne oświetlenie wnętrza,
— urządzenia służące do dawania sygnałów z wnętrza autobusu do kierowcy, jeżeli znajduje się on w oddzielnym pomieszczeniu
— napisy na zewnętrznej i we...
Koszty bezpośrednie stacji obsługi lub warsztatu naprawczego prowadzonego w ramach działalności przedsiębiorstwa transportowego obejmują:
— materiały bezpośrednie (akcesoria, materiały techniczne, surowce),
— robociznę bezpośrednią (monterów, smarowników, blacharzy, elektryków),
— inne koszty bezpośrednie (koszty obróbki przez warsztaty obce).
Koszty pośrednie usługi (samochodu) są to koszty, których wysokości przypadającej na poszczególne usługi i samochody nie określa się na podstawi...