Hamowanie samochodu

Ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego kierowca powinien mieć możliwość zmniejszania w każdej chwili prędkości ruchu albo szybkiego zatrzymania samochodu. W razie zmniejszania szybkości jazdy, np. podczas hamowania, trzeba zamieniać energię kinetyczną pojazdu na inną postać energii lub zużyć ją na wykonanie pracy hamowania, czyli na pokonanie sił działających w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu pojazdu. Do hamowania samochodu można wykorzystać: — siły oporów ruchu działające podczas jazdy, jeżeli silnik jest odłączony od układu napędowego...

Wymiary użytkowe samochodu

Wymiary użytkowe charakteryzują przestrzeń lub pomieszczenie w nadwoziu samochodu, wykorzystywane do przewozu osób lub ładunku. Charakterystyczne wymiary wnętrza nadwozia samochodu osobowego : — powierzchnia użytkowa (mm) powierzchnia rzutu poziomego podłogi nadwozia samochodu, ograniczona po bokach liniami przenikania ścian bocznych nadwozia z podłogą, od przodu pionową płaszczyzną styczną do deski rozdzielczej (lub czołowej przegrody przedniej), od tyłu pionową płaszczyzną styczną do oparcia tylnych siedzeń lub przegrody tylnej. Szerokość po w...

Straty ssania i wydechu

Całkowita powierzchnia wykresu indykatorowego składa sie z pola dodatniego (FI) odpowiadającego pracy użytecznej z uwzględnieniem strat na sprężanie i pola ujemnego (F2) odpowiadającego pracy traconej na pokonanie oporów ssania i wydechu. Pracę uzyskaną z obiegu określa różnica powierzchni obu pól: Średnie ciśnienie indykowane (Pi) jest to umowne stałe ciśnienie, które działając na tłok podczas jednego pełnego suwu daje taką samą ilość pracy użytecznej, jaka otrzymuje się z całego rzeczywistego obiegu pracy. Średnie ciśnienie indykowane można obli...

Krzywe stabilnosci zaprawy w zaleznosci od ilosci dodatku regulatora

Szczególne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu istnieje, jeżeli widoczność na skrzyżowaniu jest ograniczona — np. przez narożnik domu. Typowa sytuacja powstaje, kiedy pojazd A jadący w odległości y od domu zbliża się do skrzyżowania z prędkością VA; a pojazd B (nadjeżdżający z prawej strony, a więc z pierwszeństwem przejazdu) jadący w odległości x od domu przybliża się z prędkością VB. Kierowca pojazdu A może zauważyć nadjeżdżający pojazd B dopiero wówczas, kiedy pojazdy znajdą się w punktach A i B odległych od skrzyżowania osi ruchu C o odcinki...

Najnowsze zdjęcia w galerii amatorzyna:

318#raiffeisen poleasingowe , #koszty bezpośrednie , #koszty wydziałowe , #krotoski cichy łódź , #koszty stałe i zmienne , #krotoski cichy szczecin , #obieg sabathe , #bmw inchcape otomoto , #wydajność pracy wzór , #koszty bezpośrednie i pośrednie ,