Poślizg boczny

W zakresie małych sił bocznych kąt bocznego znoszenia jest wprost proporcjonalny do siły bocznej. Natomiast pod wpływem średniej lub dużej siły bocznej w tylnej części powierzchni przylegania bieżnika do nawierzchni przezwyciężone zostają opory przyczepności i rozpoczyna się częściowy poślizg elementów bieżnika, czemu towarzyszy szybkie zwiększanie się kąta bocznego znoszenia. Jeżeli siła boczna zrównuje się z graniczną silą przyczepności, koło traci przyczepność do nawierzchni, a kąt bocznego znoszenia zbliża się do 900. Chwilowy środek obrotu zakręcającego samochodu Pojazd poruszając ...

Wlasciwe ustalenie szybkosci podstawowej, bedacej podstawa obliczenia wszystkich elementów projektu drogowego, jest zadaniem bardzo odpowiedzialnym

Właściwe ustalenie szybkości podstawowej, będącej podstawą obliczenia wszystkich elementów projektu drogowego, jest zadaniem bardzo odpowiedzialnym. Zadanie to powinno być rozwiązane z jednoczesnym uwzględnieniem oszczędności na budowie i zapewnieniem dostatecznie wysokich wskaźników eksploatacyjnych. Wskaźniki eksploatacyjne powinny być zapewnione na pewien okres lat, co należy powiązać z perspektywą rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i ze wzrostem przewozów na danej drodze. Pomimo istnienia możliwości technicznych zwiększenia szybkości ruchu na drogach, co zostało poparte doświadczeniami...

Straty ssania i wydechu

Całkowita powierzchnia wykresu indykatorowego składa sie z pola dodatniego (FI) odpowiadającego pracy użytecznej z uwzględnieniem strat na sprężanie i pola ujemnego (F2) odpowiadającego pracy traconej na pokonanie oporów ssania i wydechu. Pracę uzyskaną z obiegu określa różnica powierzchni obu pól: Średnie ciśnienie indykowane (Pi) jest to umowne stałe ciśnienie, które działając na tłok podczas jednego pełnego suwu daje taką samą ilość pracy użytecznej, jaka otrzymuje się z całego rzeczywistego obiegu pracy. Średnie ciśnienie indykowane można obliczyć analitycznie lub wyznaczył wprost z wyk...

Po wykonaniu tamponady przedniej nosa krwotok nosowy powinien szybko ustac

Zdolność pojazdu do poruszania się po bezdrożach zależy od uksztaltowania dolnej części podwozia (czyli od jej obrysu podłużnego i poprzecznego) oraz od wysokości wystających części podwozia nad nawierzchnią drogi. Dn wymiarów określających własności terenowe pojazdu zalicza się: prześwit poprzeczny (m m) — mierzona Od płaszczyzny jezdni wysokość odcinka koła, którego obwód przechodzi przez teoretyczne punkty styku kół o najmniejszym rozstawie z płaszczyzną jezdni w obrysie poprzecznym pojazdu obciążonego i jest styczny do dolnej części obrysu pojazdu, z uwzględnieniem wsporników itp. (rys....

Najnowsze zdjęcia w galerii amatorzyna:

318#raiffeisen poleasingowe , #koszty bezpośrednie , #koszty wydziałowe , #krotoski cichy łódź , #koszty stałe i zmienne , #krotoski cichy szczecin , #obieg sabathe , #bmw inchcape otomoto , #wydajność pracy wzór , #koszty bezpośrednie i pośrednie ,