SZYBKOSC PODSTAWOWA

SZYBKOŚĆ PODSTAWOWA. Szybkość podstawowa jest najważniejszym wskaźnikiem eksploatacyjnym trasy drogowej. Ma ona zasadnicze znaczenie przede wszystkim dla tras dalekobieżnych, przeznaczonych do dokonywania przewozów drogowych na dalekie odległości, w takim bowiem przypadku skrócenie czasu przebiegu między punktami końcowymi trasy i szybkość połączenia mają wielkie znaczenie. Na drogach o znaczeniu magistralnym można w pełni wykorzystać szybkość tj. jedną z najważniejszych zalet transportu samochodowego w stosunku do innych środkó...

Silniki o tłokach wirujących

Wprowadzenie. Zmienność kierunku i prędkości posuwisto-zwrotnego ruchu tłoka w cylindrze stwarza istotne niedogodności, jak: — niemożność uzyskania tarcia płynnego pomiędzy tłokiem i cylindrem (Wskutek zmian kierunku ruchu tłoka i zerowej jego prędkości w zwrotnych położeniach), — niekorzystne przyspieszenia o zmiennym kierunku i wielkości (do 10 000 m/sek2 w silnikach szybkobieżnych), wywołujące znaczne siły bezwładności obciażajace części układu korbowego, co często zmusza do stosowania specjalnych środków do wyrównow...

Silnik wysokoprężny (o zapłonie samoczynnym)

Podczas procesu ssania lub ładowania cylinder napełnia sie zawsze tylko czystym powietrzem, które następnie ulega sprężeniu w trakcie procesu sprężania. Pod koniec suwu sprężania, jeszcze przed wykonaniem przez tłok zwrotu zewnętrznego, do cylindra zostaje wtryśnięta pod znacznym ciśnieniem dawka ciekłego paliwa, przeważnie oleju napędowego. Paliwo to natychmiast odparowuje i miesza się ze sprężonym powietrzem. Powstająca w ten sposób wewnątrz cylindra mieszanka bardzo szybko nagrzewa się od gorącego powietrza (oraz ewentualnie roz...

Aktywowana na zimno brązowa tkanka tłuszczowa u zdrowych mężczyzn ad

Opór toczenia. Samochodowe kolo ogumione tocząc się po nawierzchni drogi przezwycięża opory wynikające ze sprężystych odkształceń ogumienia, jak np. moment oporu od przesuniętej reakcji normalnej, praca odkształcenia ogumienia zamieniająca się w ciepło („grzanie opony”), pompowanie powietrza wewnątrz opony, drgania bieżnika itp. Suma wszystkich tego rodzaju oporów zwana oporem toczenia jest proporcjonalna do normalnego obciążenia kola. Całkowity opór toczenia stawiany przez wszystkie koła pojazdu jest więc proporcjonalny do całk...

Najnowsze zdjęcia w galerii amatorzyna:

318#koszty bezpośrednie , #koszty wydziałowe , #krotoski cichy łódź , #koszty stałe i zmienne , #krotoski cichy szczecin , #obieg sabathe , #bmw inchcape otomoto , #wydajność pracy wzór , #koszty bezpośrednie i pośrednie , #krotoski cichy otomoto ,