Podstawowe własności trakcyjne samochodu, jego przeznaczenie i zakres zastosowania w eksploatacji zależą w znacznym stopniu od. konstrukcyjnych wymiarów głównych, do których zalicza się: — rozstaw osi (mm)— odległość w rzucie poziomym między prostymi łączącymi środki kół przednich i tylnych pojazdu obciążonego, mierzoną kiedy koła ustawione są symetrycznie do osi. Rozstaw osi samochodu podłużnej pojazdu ; jeżeli pojazd ma trzy lub więcej osi, podaje się kolejno rozstawy osi od przodu ku tyłowi, łączą...
Przenośniki pneumatyczne dzielą się ma trzy typy. a) przenośniki ssące, mające w przewodzie ciśnienie niższe od atmosferycznego, b) przenośniki tłoczące, mające w przewodzie roboczym nadciśnienie, c) przenośniki ssąco-tłoczące, mające dwa przewody, z których jeden jest ssący, a drugi tłoczący. Zasada działania przenośnika ssącego jest następująca. Pompa powietrzna próżniowa, napędzana silnikiem , wytwarza podciśnienie w zbiorniku, rozdzielaczu oraz w przewodach powietrznych. Pod wpływem ciśnienia atmosferycznego ...
Zgodnie z normą PN-57/S-02014 w Polsce obowiązują następujące określenia charakterystycznych ciężarów pojazdów mechanicznych :
— ciężar własny podwozia (kG) ciężar podwozia kompletnego (bez kabiny kierowcy), kół i ogumienia zapasowego, napędów i przekładni dodatkowych (np. motopompy), narzędzi kierowcy i wyposażenia (np.: podnośnika, gaśnicy itp.),
— ciężar podwozia zdolnego do jazdy (k G) — ciężar własny podwozia łącznie z wodą w układzie chłodzenia silnika, olejami, smarami i cieczami w poszcz...