trzy w jednym

Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Szybki rozwój motoryzacji pociąga za sobą niestety wzrost liczb wypadków drogowych. Wskutek wypadków w Polsce poniosło śmierć: w 1959 r. — 1935 osób, w, 1963 r. — 2424 osoby; a rannych zostało: w 1059 r. — 17 777 osób, w 1063 r. — 22 582 osób. Przyczyny wypadków można podzielić na subiektywne i obiektywne. Subiektywne powody zależą głównie od kierowców, natomiast obiektywne — od pojazdu, warunków ruchu i właściwości drogi. Do subiektywnych przyczyn wypadków drogowych należy przede wszystkim używanie alkoholu przez kierowcę lub znajdowanie sie w stanie wskazując...

Więcej »

Sprawność obiegu

Sprawność obiegu DIESEL zależy więc, podobnie jak w 0- biegu OTTO, Od stopnia sprężania i wykładnika adiabaty oraz dodatkowo od stopnia wstępnego rozprężania (rośnie z jego zmniejszaniem); stopień wstępnego rozprężania zależy od ilości dostarczanego ciepła przy p = const. Ze wzrostem powierzchni wykresu (obciążenia silnika) sprawność teoretyczna maleje. Przy jednakowych stopniach spreżania sprawność teoretyczna obiegu DIESEL jest oczywiście mniejsza niż sprawność obiegu OTTO. Natomiast przez odpowiednie podwyższenie stopnia sprężania można uzyskać znacznie większą sprawnoś...

Więcej »

Silniki o tłokach wirujących

Wprowadzenie. Zmienność kierunku i prędkości posuwisto-zwrotnego ruchu tłoka w cylindrze stwarza istotne niedogodności, jak: — niemożność uzyskania tarcia płynnego pomiędzy tłokiem i cylindrem (Wskutek zmian kierunku ruchu tłoka i zerowej jego prędkości w zwrotnych położeniach), — niekorzystne przyspieszenia o zmiennym kierunku i wielkości (do 10 000 m/sek2 w silnikach szybkobieżnych), wywołujące znaczne siły bezwładności obciażajace części układu korbowego, co często zmusza do stosowania specjalnych środków do wyrównoważenia silnika, — konieczność stosowania skomplik...

Więcej »

Perforacja błony bębenkowej jako marker obrażeń mózgu w Iraku

W zakresie małych sił bocznych kąt bocznego znoszenia jest wprost proporcjonalny do siły bocznej. Natomiast pod wpływem średniej lub dużej siły bocznej w tylnej części powierzchni przylegania bieżnika do nawierzchni przezwyciężone zostają opory przyczepności i rozpoczyna się częściowy poślizg elementów bieżnika, czemu towarzyszy szybkie zwiększanie się kąta bocznego znoszenia. Jeżeli siła boczna zrównuje się z graniczną silą przyczepności, koło traci przyczepność do nawierzchni, a kąt bocznego znoszenia zbliża się do 900. Chwilowy środek obrotu zakręcającego samochodu P...

Więcej »
http://www.smaczno-pizzeria.net.pl 751#vega cars wałbrzych , #wsz rejestracja , #bmw 520d ceny , #2005 audi a2 , #audi q 5 dane techniczne , #check kontrolka , #felga audi a4 b5 , #umowa kupna sprzedaży samochodu 2 sprzedających 1 kupujący , #dealer otomoto , #gam otomoto ,