Pomimo zasadniczego znaczenia szybkości podstawowej, jako wskaźnika eksploatacyjnego drogi, metody określania szybkości podstawowych nie są dostatecznie opracowane. Najbardziej celową szybkość podstawową najlepiej jest znaleźć z obliczeń techniczno-ekonomicznych, wychodząc z założenia, że im wyższa jest szybkość (oczywiście w pewnych granicach), tym tańsze są przewozy drogowe jednocześnie im większa jest szybkość podstawowa, tym bardziej są rozbudowane poszczególne elementy drogi i tym większy jest koszt jej budowy. Sposób określania najbardz...
Do podstawowych wymiarów charakteryzujących ustawienie kół przednich i tylnych pojazdu samochodowego oraz jego zwrotność zalicza się:
— zbieżność kół (mm) — różnica (A — B) między odległościami obręczy kół przednich pojazdu obciążonego, mierzona z tyłu i przodu obrzeży obręczy, w płaszczyźnie równoległej do płaszczyzny jezdni i przechodzącej przez środki kół ustawionych symetrycznie do osi podłużnej pojazdu,
pochylenie kola (0) kąt między płaszczyzną kola a prostą prostopadłą do płaszczyzny jezdni, mierzony kiedy...
Według postanowień Konwencji o ruchu drogowym, podpisanej w Genewie w dniu 19. września 1949 r., pojazdy samochodowe oraz przyczepy samochodowe (i pociągi drogowe), dopuszczone do ruchu międzynarodowego, powinny spełniać niżej wyszczególnione ogólne i szczegółowe wymagania techniczne.
Ogólne wymagania:
— pojazdy samochodowe oraz ostatnia przyczepa powinna mieć znaki wyróżniające, wskazujące miejsce rejestracji pojazdu (państwo lub terytorium stanowiące odrębną jednostkę), umieszczone z tyłu w widocznym miejscu na specjalnych tabliczkach...