Opory ruchu samochodu

Opór toczenia. Samochodowe kolo ogumione tocząc się po nawierzchni drogi przezwycięża opory wynikające ze sprężystych odkształceń ogumienia, jak np. moment oporu od przesuniętej reakcji normalnej, praca odkształcenia ogumienia zamieniająca się w ciepło („grzanie opony”), pompowanie powietrza wewnątrz opony, drgania bieżnika itp. Suma wszystkich tego rodzaju oporów zwana oporem toczenia jest proporcjonalna do normalnego obciążenia kola. Całkowity opór toczenia stawiany przez wszystkie koła pojazdu jest więc proporcjonalny do całkowitego ciężaru samochodu. Współczynnik o...

Siły działające na samochód w ruchu prostoliniowym

Kierunek częściowych przesunięć w.obrębie śladu koła jest przeciwnie skierowany do kierunku stycznej reakcji jezdni, gdyż jednostkowe siły tarcia ślizgowego działają w kierunkach zgodnych z reakcją X, W przypadku kola napędzanego występuje za tym częściowy poślizg elementów, a kola hamowanego — częściowe ich ślizganie, co wpływa na promień toczny ogumionego koła. Im bowiem większa jest reakcja X, tym większy jest obszar poślizgu lub ślizgania w obrębie śladu opony. Kiedy reakcja X = Z wzrośnie na tyle, że zanika już obszar nieruchomego przylegania elementów bieżnik...

Toczenie się koła ogumionego

Ponieważ koło jest zaopatrzone w ogumienie sprężyste, pod działaniem obciążeń zewnętrznych występują w nim odkształcenia sprężyste. Wskutek opóźnienia odkształceń wewnętrznych sił sprężystości w materiale opony, podczas toczenia koła bez poślizgu istnieje swoisty rozkład tych odkształceń i charakterystyczny rozkład jednostkowych nacisków ogumienia na jezdnię. Zależności miedzy silami zewnętrznymi podano w powyższym zestawieniu w oparciu o warunki równowagi koła w określonych układach obciążeń. Np. dla koła napędzanego wyznacza się na podstawie twierdzenia o...

Contagion and Sedinement: Kontrolowanie gruźlicy wzdłuż drogi Skid ad

Ze względu na zależność wskaźników kosztowych od wskaźników techniczno-ekonomicznych oraz wskaźników eksploatacyjno-ekonomicznych konieczne jest: — badanie kosztów zależnych od przebiegu i niezależnych od przebiegu, — badanie wydajności na wozogodzine i wozokilometr oraz jej wpływu na koszty, — koszt przebiegu na 1 wozokilometr, koszt czasu pracy (niezależny od przebiegu) na 1 wozogodzinę, wydajność w tonokilometrach (lub pasażerokilometrach) na 1 wozokilometr, [przypisy: koszty bezpośrednie, koszty stałe poznań, koszty stałe ] — wydajność w tonokilometr...

Najnowsze zdjęcia w galerii amatorzyna:

318#koszty stałe i zmienne , #krotoski cichy szczecin , #obieg sabathe , #bmw inchcape otomoto , #wydajność pracy wzór , #koszty bezpośrednie i pośrednie , #krotoski cichy otomoto , #koszty stałe i zmienne przykłady , #nissan zaborowski , #audi select plus ,