W transporcie hydraulicznym mozemy rozróznic transport w znacznym spadku (grawitacyjny) i transport pod cisnieniem, który moze byc równiez pionowy do góry

W transporcie hydraulicznym możemy rozróżnić transport w znacznym spadku (grawitacyjny) i transport pod ciśnieniem, który może być również pionowy do góry. W cyklu transportu hydraulicznego można wyróżnić trzy podstawowe operacje: 1) rozdrobnienie przenoszonego materiału (występujące w transporcie gruntu w robotach ziemnych) i wymieszanie go z wodą, 2) transport właściwy, 3) oddzielenie materiału od wody. W celu wykonania pierwszej operacji pompa podaje wodę w potrzebnej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem do wodomiotaczy (zwanych hydromonitorami). Strumień wody wypływający z wodorm...

Wyścigi na najwyższym poziomie.

Rajdy to rodzaj sportu motorowego, który szczególnie lubią młodzi Polacy. W ich pamięci dobrze zapisała się gry komputerowe z serii Colin McRae Rally, które pozwalały na przystępne zapoznanie się z hermetycznym światem wyścigów. Przez lata popularnymi postaciami ze świata rajdów byli Krzysztof Hołowczyc oraz Tomasz Kuchar i Leszek Kuzaj. Nie ulega wątpliwości, że sensacją jest świetny wynik w rajdzie Dakar naszego mistrza skoków narciarskich – czyli Adama Małysza. Warto wspomnieć o dobrym wyniku Hołowczyca w poprzednim Dakarze – wygrał on jeden z odcinków. Dakar jest ogromn...

Zużycie paliwa

Metody określania zużycia paliwa. Silnik napędowy samochodu wykonując pracę użyteczną (polegającą na przezwyciężaniu oporów ruchu pojazdu) zużywa większe lub mniejsze ilości paliwa. Do oceny ekonomiczności pracy silnika i w trakcie analizy własności oraz przydatności samochodu używa sie w praktyce rozmaitych mierników zużycia paliwa, wśród których należy rozróżniać: — jednostkowe zużycie paliwa, odnoszone do jednostki przewożonego ładunku i jednostki przebywanej drogi (tzw. zużycie paliwa na tono-kilometr lub zużycie paliwa na pasażero-kilometr), albo do jednostki mocy użyt...

Z wymianą paneli poradzi sobie każdy

Każdy pojazd samochodowy poruszajacy sie po drogach publicznych powinien mieć: 1. Mechanizm kierowniczy działający sprawnie i nie wykazujący nadmiernego luzu. 2. Dwa układy hamulców (co najmniej) niezależne od siebie: zasadniczy (w zasadzie hamulec nożny) i pomocniczy (w zasadzie hamulec ręczny), który może być wykorzystywany jako hamulec postojowy; ciągnik rolniczy o ciężarze własnym do 2 ton i rozwijający prędkość do 25 km/godz może mieć tylko jeden hamulec, jeżeli w razie jego uszkodzenia istnieje możliwość zahamowania co najmniej jednego koła. Długość drogi hamowania pojazdu...

Najnowsze zdjęcia w galerii amatorzyna:

318#koszty stałe , #jednostkowe zużycie paliwa , #obieg otto , #raiffeisen poleasingowe , #koszty bezpośrednie , #koszty wydziałowe , #krotoski cichy łódź , #koszty stałe i zmienne , #krotoski cichy szczecin , #obieg sabathe ,