PIC-628

Jazda w kolumnie

Podczas jazdy w kolumnie pojazdy poruszają się z takimi samymi stałymi prędkościami V w odstępach So. Jeżeli w pewnej chwili rozpoczyna sie hamowanie pojazdu poprzedzającego z opóźnieniem al, które trwa przez tl [sek] (aż do zatrzymania) — w okresie tym pojazd przebywa drogę Si. Natomiast kolejny pojazd jadący z tylu jeszcze przez czas reakcji tr przebywa drogę Sr z niezmienioną prędkością V. Dopiero potem rozpoczyna się jego hamowanie z opóźnieniem, trwające te [sek], przy czym pojazd ten przebywa drogę S2 (aż do zatrzymania). Przyjąć można, że zd...

Więcej »

Teoretyczny albo idealny obieg pracy silnika

Teoretyczny albo idealny obieg pracy silnika jest to uproszczony schemat obiegu termodynamicznego, uwzgledniający tylko straty wynikające z drugiej zasady termodynamiki Przy rozpatrywaniu teoretycznych obiegów przyjmuje się następujące założenia: — podczas obiegu przemianom podlega stała ilość gazu doskonałego, o stałym składzie chemicznym i stałym cieple właściwym (obieg zamknięty), — procesy sprężania i rozprężania przebiegają adiabatycznie, tzn. bez wymiany ciepła, ciepło jest dostarczane do gazu przez podgrzewanie izochoryczne albo i...

Więcej »

Wyścigi na najwyższym poziomie.

Rajdy to rodzaj sportu motorowego, który szczególnie lubią młodzi Polacy. W ich pamięci dobrze zapisała się gry komputerowe z serii Colin McRae Rally, które pozwalały na przystępne zapoznanie się z hermetycznym światem wyścigów. Przez lata popularnymi postaciami ze świata rajdów byli Krzysztof Hołowczyc oraz Tomasz Kuchar i Leszek Kuzaj. Nie ulega wątpliwości, że sensacją jest świetny wynik w rajdzie Dakar naszego mistrza skoków narciarskich – czyli Adama Małysza. Warto wspomnieć o dobrym wyniku Hołowczyca w poprzednim Dakarze – wygrał on jeden...

Więcej »

SPOSOBY RUCHU AGREGATÓW I WYMIARY ZAGONÓW

Kierunek częściowych przesunięć w.obrębie śladu koła jest przeciwnie skierowany do kierunku stycznej reakcji jezdni, gdyż jednostkowe siły tarcia ślizgowego działają w kierunkach zgodnych z reakcją X, W przypadku kola napędzanego występuje za tym częściowy poślizg elementów, a kola hamowanego — częściowe ich ślizganie, co wpływa na promień toczny ogumionego koła. Im bowiem większa jest reakcja X, tym większy jest obszar poślizgu lub ślizgania w obrębie śladu opony. Kiedy reakcja X = Z wzrośnie na tyle, że zanika już obszar nieruchomego przylega...

Więcej »
751#felga audi a4 b5 , #umowa kupna sprzedaży samochodu 2 sprzedających 1 kupujący , #dealer otomoto , #gam otomoto , #kabriolet otomoto , #skody używane , #gsx , #mazda 6 iii korozja , #skoda kodiaq opinie , #pawlina komis ,