PIC-632

Opory ruchu samochodu

Opór toczenia. Samochodowe kolo ogumione tocząc się po nawierzchni drogi przezwycięża opory wynikające ze sprężystych odkształceń ogumienia, jak np. moment oporu od przesuniętej reakcji normalnej, praca odkształcenia ogumienia zamieniająca się w ciepło („grzanie opony”), pompowanie powietrza wewnątrz opony, drgania bieżnika itp. Suma wszystkich tego rodzaju oporów zwana oporem toczenia jest proporcjonalna do normalnego obciążenia kola. Całkowity opór toczenia stawiany przez wszystkie koła pojazdu jest więc proporcjonalny do całkowitego ciężaru samochodu. Współczynnik...

Więcej »

Stosowanie dla projektu drogowego szybkosci zbyt duzych, niekiedy obliczonych na daleka perspektywe, powoduje powazne zwiekszenie kosztów budowy drogi

Stosowanie dla projektu drogowego szybkości zbyt dużych, niekiedy obliczonych na daleką perspektywę, powoduje poważne zwiększenie kosztów budowy drogi. Stosowanie natomiast szybkości podstawowych, zaniżonych w projekcie powoduje trudności rozwojowe dla ruchu samochodowego już w okresie bezpośrednio po wybudowaniu drogi. Zaniżone szybkości powodują zmniejszenie kosztów robót przy budowie drogi, natomiast mogą spowodować poważny wzrost nakładów na utrzymanie drogi, ruchu drogowego oraz koszty spowodowane opóźnieniem dostaw. Zapewnienie odpowiedniej szybkości ruchu na drodze j...

Więcej »

Wyposażenie autobusów

Ponadto każdy autobus powinien być wyposażony w dwie gaśnice, z których jedna powinna być umieszczona możliwie najbliżej silnika, a druga wewnątrz autobusu w miejscu łatwo dostępnym; autobus o długości mniejszej niż 6 m może być wyposażony w jedną gaśnicę, — apteczkę doraźnej pomocy, — elektryczne oświetlenie wnętrza, — urządzenia służące do dawania sygnałów z wnętrza autobusu do kierowcy, jeżeli znajduje się on w oddzielnym pomieszczeniu — napisy na zewnętrznej i wewnętrznej stronie drzwi, określające liczbę miejsc siedzących i stojących,...

Więcej »

Piec typu Lepol

Zwykle podziałka siedzeń jest tym mniejsza, im większa jest ich wysokość. W trambusach zapewnia sie pasażerom przede wszystkim jak najwygodniejsze warunki do wsiadania i wysiadania. Na uwagę zasługuje okoliczność że wszystkie siedzenia są zwrócone przodem do kierunku jazdy. Mikrobusy maja przeważnie trzy lub cztery rzędy siedzeń. Z tylu przewidziane jest miejsce na bagaż. Zwykle nadwozie samochodu ciężarowego składa się z kabiny kierowcy i członu użytkowego, którym może być skrzynia ładunkowa lub inne pomieszczenie na ładunek czy specjalne wyposażenie. Spotyka ...

Więcej »
751#felga audi a4 b5 , #umowa kupna sprzedaży samochodu 2 sprzedających 1 kupujący , #dealer otomoto , #gam otomoto , #kabriolet otomoto , #skody używane , #gsx , #mazda 6 iii korozja , #skoda kodiaq opinie , #pawlina komis ,