PIC-663

Wyprzedzanie

Podczas jazdy w kolumnie kierowca spełnia zadania „regulatora”, a więc powinien utrzymywać właściwą odległość od pojazdu jadącego przed nim, jak również dostatecznie szybko reagować na zmniejszanie sie lub zwiększanie tej odległości. Kierowca w razie niebezpieczeństwa powinien reagować nie tylko szybko, ale również i właściwie. Dotyczy to zwłaszcza hamowania i rzeczywistego czasu reakcji, zależnego od indywidualnych cech kierowcy. Ten sam kierowca w rozmaitych okolicznościach może reagować z różną szybkością, Najogólniej czas reakcji kierowcy dzieli się na reakcję ps...

Więcej »

Straty ssania i wydechu

Całkowita powierzchnia wykresu indykatorowego składa sie z pola dodatniego (FI) odpowiadającego pracy użytecznej z uwzględnieniem strat na sprężanie i pola ujemnego (F2) odpowiadającego pracy traconej na pokonanie oporów ssania i wydechu. Pracę uzyskaną z obiegu określa różnica powierzchni obu pól: Średnie ciśnienie indykowane (Pi) jest to umowne stałe ciśnienie, które działając na tłok podczas jednego pełnego suwu daje taką samą ilość pracy użytecznej, jaka otrzymuje się z całego rzeczywistego obiegu pracy. Średnie ciśnienie indykowane można obliczyć analitycznie lub ...

Więcej »

Tok pracy silnika.

Ze względu na posuwisto-zwrotne ruchy tłoka w cylindrze, ciągle spalanie paliwa w cylindrach tłokowych silników spalinowych nie jest możliwe. Spalanie w każdym z cylindrów może się odbywał jedynie w powtarzających się okresach (cykliczne), rozdzielanych procesami wymiany ładunku. Przebieg pracy — lub popularnie obieg pracy — jest to cykl procesów fizyko-chemicznych powtarzających się stale w takiej samej kolejności w cylindrze silnika. Przebieg pracy obejmuje napełnianie cylindra ładunkiem, spalanie mieszanki paliwa z powietrzem oraz opróżnianie cylindra ze spalin. Przebieg prac...

Więcej »

Nasze zmysły

Wymiary użytkowe charakteryzują przestrzeń lub pomieszczenie w nadwoziu samochodu, wykorzystywane do przewozu osób lub ładunku. Charakterystyczne wymiary wnętrza nadwozia samochodu osobowego : — powierzchnia użytkowa (mm) powierzchnia rzutu poziomego podłogi nadwozia samochodu, ograniczona po bokach liniami przenikania ścian bocznych nadwozia z podłogą, od przodu pionową płaszczyzną styczną do deski rozdzielczej (lub czołowej przegrody przedniej), od tyłu pionową płaszczyzną styczną do oparcia tylnych siedzeń lub przegrody tylnej. Szerokość po wierzchni użytkowej sam...

Więcej »
751#felga audi a4 b5 , #umowa kupna sprzedaży samochodu 2 sprzedających 1 kupujący , #dealer otomoto , #gam otomoto , #kabriolet otomoto , #skody używane , #gsx , #mazda 6 iii korozja , #skoda kodiaq opinie , #pawlina komis ,