Sprawność obiegu DIESEL zależy więc, podobnie jak w 0- biegu OTTO, Od stopnia sprężania i wykładnika adiabaty oraz dodatkowo od stopnia wstępnego rozprężania (rośnie z jego zmniejszaniem); stopień wstępnego rozprężania zależy od ilości dostarczanego ciepła przy p = const. Ze wzrostem powierzchni wykresu (obciążenia silnika) sprawność teoretyczna maleje.
Przy jednakowych stopniach spreżania sprawność teoretyczna obiegu DIESEL jest oczywiście mniejsz...
Tak ujęta zależność pozwala na sporządzenie uniwersalnego wykresu wskaźnika dynamicznego zestawianego z uniwersalną charakterystyką silnika. Obszar zawarty między tymi krzywymi na wykresie wskaźnika dynamicznego jest zbiorem punktów obrazujących stan ruchu samochodu, zaś obszar zawarty pomiędzy krzywa pe (lub Ms) i osią odciętych na wykresie charakterystyki silnika jest zbiorem punktów obrazujących stan pracy (obciążenia) silnika.
Rozszerzenie wykresu ws...
Projektowaną przelotność osiąga się przez zastosowanie odpowiedniej ilości pasów ruchu drogowego, przez nadanie im potrzebnej szerokości i przez wykonanie urządzeń pomocniczych. W ten sposób droga samochodowa jest budowlą transportową składającą się z następujących części zasadniczych: a) pasa drogowego, b) torowiska, c) korpusu, d) nawierzchni drogowej, e) obiektów drogowych (mosty, wiadukty, przepusty itp.), f) urządzeń pomocniczych i budynków, g...