PIC-713

Urządzenia drogowe

Do urządzeń drogowych zalicza sie zwykle słupy linii telekomunikacyjnych, drzewa, rowy, pachołki, poręcze, odbojnice, balustrady, szlabany, zapory itp. Slupy linii telekomunikacyjnych oraz drzewa ze względu na bezpieczeństwo ruchu powinny znajdować się poza rowami. Z uwagi na bezpieczeństwo ruchu rowy odwadniające wykonuje się obecnie niezbyt głębokie, szerokie i o ścianach niezbyt stromych. Pachołek jest to słupek ustawiony na poboczu drogi biegnącej nasypem o wysokości od 1,5. . .3,5 m. Zależnie od wysokości nasypu odległość pomiędzy pachołkami wynosi 12. . m na prostych odcinkach drogi, a około 6 m...

Więcej »

Rajdy terenowe – wyścigi dla prawdziwych mężczyzn.

W telewizji możemy oglądać niewiele sportów motorowych. Nawet jeśli mamy szczęście trafić na transmisję z wyścigów, są to przeważnie nudne wyścigi formuły jeden. Tym bardziej czekamy na ciekawe wyścigi terenowe, takie jak wzbudzający ogromne kontrowersje rajd Dakar. Wbrew pozorom, nie jest on przeznaczony tylko i wyłącznie dla profesjonalistów – mogą startować w nim amatorzy. W rajdzie Dakar tak naprawdę większość uczestników to amatorzy. Bardzo charakterystyczne dla rajdu Dakar są trudne warunki. W przeciwieństwie do innych rajdów, zawodnicy muszą zmagać się z pustynią. Nie są używane ...

Więcej »

Podział kosztów

Rozróżnianie kosztów stałych i zmiennych ma jednak duże znaczenie w planowaniu, rachunku kosztów własnych i analizie działalności gospodarczej. Z tego względu przyjęto następujący uproszczony podział kosztów: koszty stale, tj. koszty zależne od czasu pracy (place, delegacje, ubezpieczenia, koszty wydziałowe i ogólnozakładowe), — koszty zmienne, tj. koszty zależne od przebiegu (materiały pędne, oleje i smary, ogumienie, amortyzacja, naprawy eksploatacyjne taboru). Na podstawie podanego na stronie 131 schematu klasyfikacji kosztów w transporcie samochodowym można stwierdzić, że: I) koszty zmienne = koszty bezpo...

Więcej »

Podwyższony poziom VIII i D-dimerów w osoczu jako predyktory słabych wyników zakrzepicy u dzieci ad

Pomimo zasadniczego znaczenia szybkości podstawowej, jako wskaźnika eksploatacyjnego drogi, metody określania szybkości podstawowych nie są dostatecznie opracowane. Najbardziej celową szybkość podstawową najlepiej jest znaleźć z obliczeń techniczno-ekonomicznych, wychodząc z założenia, że im wyższa jest szybkość (oczywiście w pewnych granicach), tym tańsze są przewozy drogowe jednocześnie im większa jest szybkość podstawowa, tym bardziej są rozbudowane poszczególne elementy drogi i tym większy jest koszt jej budowy. Sposób określania najbardziej celowej szybkości z obliczeń ekonomiczno technicznych nie zos...

Więcej »
751#umowa kupna sprzedaży samochodu 2 sprzedających 1 kupujący , #dealer otomoto , #gam otomoto , #kabriolet otomoto , #skody używane , #gsx , #mazda 6 iii korozja , #skoda kodiaq opinie , #pawlina komis , #instalacje lpg katowice ,