PIC-749

Jesli spadki terenu sa niewystarczajace do splywu rozwodnionego materialu rowami ziemnymi lub korytami, to trzeba stosowac rurociagi pod cisnieniem

Jeśli spadki terenu są niewystarczające do spływu rozwodnionego materiału rowami ziemnymi lub korytami, to trzeba stosować rurociągi pod ciśnieniem. Ciśnienie w rurociągu musi być takiej wysokości, aby zapewniało przepływ rozwodnionego materiału z szybkością nieco większą od minimalnej. Szybkość minimalna, tj. taka szybkość, przy której transportuje się rozwodniony materiał bez jego osiadania na dnie przewodu, zależna jest od wielkości ziarn i ciężaru objętościowego. Jeżeli szybkość przepływu spada poniżej minimalnej, rurociąg zamyka się i przepływ ustaje. Zjawis...

Więcej »

Jazda w kolumnie

Odcięta punktu N wyznacza dopuszczalną w założonych warunkach prędkość zbliżania się pojazdu A do skrzyżowania, która wynosi VA 15,5 km/godz. Powyższe dowodzi, że zwłaszcza w ruchu miejskim do skrzyżowań trzeba dojeżdżać bardzo ostrożnie, ze znacznie zmniejszona szybkością jazdy. Prowadzenie samochodu w ruchu o dużym natężeniu, zwłaszcza w miastach, zmusza coraz częściej do jazdy w kolumnach nierzadko wieloszeregowych. Prędkości tego rodzaju kolumn sa przeważnie stosunkowo duże, przy czym poszczególne pojazdy poruszają sie jeden za drugim w niewielkich odstępach. Warunki takie sp...

Więcej »

PODZIAL DRÓG I NORMATYWY TECHNICZNE PROJEKTOWANIA

PODZIAŁ DRÓG I NORMATYWY TECHNICZNE PROJEKTOWANIA . Zadania eksploatacyjne drogi określają ważniejsze jej techniczne (konstrukcyjne) elementy. Jeżeli ustalone zostały cyfrowe znaczenia wskaźników eksploatacyjnych, to na podstawie poprzednich rozważań można ustalić również cyfrowe znaczenia charakterystyk podstawowych elementów technicznych drogi. W ten sposób w celu zapewnienia określonych współczynników eksploatacyjnych, tj. w celu zapewnienia odpowiedniej intensywności ruchu, składu taboru i szybkości podstawowych, wymiary podstawowych elementów technicznych drogi powinny mieć odpowied...

Więcej »

Kontrolowana próba programu edukacyjnego mającego na celu zapobieganie urazom kręgosłupa ad

Koszty bezpośrednie stacji obsługi lub warsztatu naprawczego prowadzonego w ramach działalności przedsiębiorstwa transportowego obejmują: — materiały bezpośrednie (akcesoria, materiały techniczne, surowce), — robociznę bezpośrednią (monterów, smarowników, blacharzy, elektryków), — inne koszty bezpośrednie (koszty obróbki przez warsztaty obce). Koszty pośrednie usługi (samochodu) są to koszty, których wysokości przypadającej na poszczególne usługi i samochody nie określa się na podstawie dokumentów pierwotnych, lecz ustala za pomocą umownych kluczy po działowych. Do kosztów t...

Więcej »
751#umowa kupna sprzedaży samochodu 2 sprzedających 1 kupujący , #dealer otomoto , #gam otomoto , #kabriolet otomoto , #skody używane , #gsx , #mazda 6 iii korozja , #skoda kodiaq opinie , #pawlina komis , #instalacje lpg katowice ,