Posts Tagged ‘krotoski cichy szczecin’

Wyścigi na najwyższym poziomie.

Thursday, May 30th, 2019

Rajdy to rodzaj sportu motorowego, który szczególnie lubią młodzi Polacy. W ich pamięci dobrze
zapisała się gry komputerowe z serii Colin McRae Rally, które pozwalały na przystępne zapoznanie
się z hermetycznym światem wyścigów. Przez lata popularnymi postaciami ze świata rajdów byli
Krzysztof Hołowczyc oraz Tomasz Kuchar i Leszek Kuzaj. Nie ulega wątpliwości, że sensacją
jest świetny wynik w rajdzie Dakar naszego mistrza skoków narciarskich – czyli Adama Małysza.
Warto wspomnieć o dobrym wyniku Hołowczyca w poprzednim Dakarze – wygrał on jeden z
odcinków.
Dakar jest ogromnym wyzwaniem zarówno dla kierowcy i pilota oraz dla auta. Samochody, które
startują w rajdzie to tylko i wyłącznie modele terenowe – takiej jak Porsche, Mitsubishi czy Toyota,
znacznie usprawnione pod względem technicznym w stosunku do podstawowych modeli. …read more

Trochę o rajdzie Dakar

Thursday, May 30th, 2019

Rajd Dakar tym roku odbywał się na pustyni Atakama – miejscu równie nieprzyjaznym ludziom co
Sahara czy Gobi. Teren jest niesamowicie zwodniczy i często kusi do mocniejszego przyciśnięcia
gazu. Ukryte w piachu kamienie czy druty kolczaste, niebezpieczne wydmy oraz skoki grożą
przedwczesnym ukończeniem rajdu. Nasz ulubiony uczestnik rajdu Dakar – mianowicie Adam
Małysz, daje sobie doskonale radę. Co prawda znajdował się daleko od czołówki, ale ukończył
rajd cały i zdrowy, a teraz myśli o edycji rajdu w 2014 roku. …read more

Rajd Dakar – niebezpieczne ścieżki

Thursday, May 30th, 2019

Nie ulega wątpliwości, że Polacy niezbyt lubią sporty motorowe. Formuła jeden wzbudzała
zainteresowanie wtedy, gdy nasz Robert Kubica odnosił sukcesy. Gdy nie startował, wyścigi
budziły mniejsze zainteresowanie. Rajd Dakar budzi o wiele większe zainteresowanie, od
kiedy startuje w nim nasz mistrz w skokach narciarskich. Oczywiście mowa tutaj o Adamie
Małyszu. …read more

Rajdy terenowe – wyścigi dla prawdziwych mężczyzn.

Thursday, May 30th, 2019

W telewizji możemy oglądać niewiele sportów motorowych. Nawet jeśli mamy szczęście trafić
na transmisję z wyścigów, są to przeważnie nudne wyścigi formuły jeden. Tym bardziej czekamy
na ciekawe wyścigi terenowe, takie jak wzbudzający ogromne kontrowersje rajd Dakar. Wbrew
pozorom, nie jest on przeznaczony tylko i wyłącznie dla profesjonalistów – mogą startować
w nim amatorzy. W rajdzie Dakar tak naprawdę większość uczestników to amatorzy. …read more

Rajd Dakar – piekło dla kierowców

Wednesday, May 29th, 2019

Rajd Dakar do niedawna oglądaliśmy tylko dla pięknych widoków. Od kiedy uczestniczy w nim
coraz więcej naszych rodaków – a w szczególności Adam Małysz, jest on szczególnie interesujący.
Na uwagę zasługuje fakt, że nasi rodacy dobrze sobie radzą na jego trasie. Nie osiągają jeszcze
medalowych miejsc, ale kończą rajd bez przykrych niespodzianek.
Rajd Dakar nie odbył się w roku 2008 – ponieważ w Afryce panowała wtedy zbyt niebezpieczna
sytuacja. Organizatorzy rajdu postanowili przenieść go do Ameryki Południowej. Okazało się, że
pustynia Atakama oraz Andy stanowią niemal tak trudną barierę, jak Sahara.
Dlaczego tak wielu zawodników odpada z rajdu Dakar? Najczęściej wiąże się to z błędem
człowieka. …read more

Siły działające na samochód w ruchu prostoliniowym

Wednesday, May 29th, 2019

Kierunek częściowych przesunięć w.obrębie śladu koła jest przeciwnie skierowany do kierunku stycznej reakcji jezdni, gdyż jednostkowe siły tarcia ślizgowego działają w kierunkach zgodnych z reakcją X, W przypadku kola napędzanego występuje za tym częściowy poślizg elementów, a kola hamowanego — częściowe ich ślizganie, co wpływa na promień toczny ogumionego koła. Im bowiem większa jest reakcja X, tym większy jest obszar poślizgu lub ślizgania w obrębie śladu opony. Kiedy reakcja X = Z wzrośnie na tyle, że zanika już obszar nieruchomego przylegania elementów bieżnika, zaczyna sie utrata przyczepności opony i poślizg lub ślizganie koła. Podobnie jak w przypadku koła sztywnego promień toczny maleje w razie poślizgu, a rośnie podczas ślizgania się opony. Jeżeli reakcja styczna X = O, czyli w przypadku koła napędzanego momentem, nie występuje ani poślizg ani ślizganie kola i wówczas promień toczny (rt) promieniowi dynamicznemu (rd)
Na samochód poruszający się po torze prostoliniowym działają określone siły zewnętrzne, od których wielkości i kierunku zależy sposób poruszania się pojazdu. …read more

Konstrukcja silnika

Tuesday, May 14th, 2019

Konstrukcję silnika opracowano w oparciu o następujące założenia:
— tłok powinien poruszać się ruchem obrotowym lub zlożonym ruchem płaskim (wypadkowym ruchu obrotowego i postępowego),
— objętość robocza silnika powinna ulegać periodycznym zmianom umożliwiającym zrealizowanie obiegu pracy o zdecydowanie rozdzielonych procesach ssania, sprężania, wydechu i pracy, uzyskiwany stopień sprężania powinien odpowiadać współczesnym silnikom o zapłonie iskrowym i samoczynnym,
— układ kinematyczny powinien umożliwiać zastosowanie rozrządu szczelinowego bezzaworowego i zapewniać prawidłowa wymianę ładunku przy dużych prędkościach obrotowych tłoka, [podobne: koszty stałe i zmienne, krotoski cichy szczecin, krotoski cichy łódź ]
— przyjęty układ konstrukcyjny powinien odznaczać się prostotą oraz zapewniać łatwe uszczelnienie komory roboczej.
Silnik WANKEL model K KM (Kreiskolbenmotor, w odróżnieniu od modelu DKM — Drehkolbenmotor — pracującego według tej samej ogólnej zasady lecz dużo bardziej złożonego konstrukcyjnie) ma charakterystyczny element przejmujący statyczne naciski gazów, nazywany tłokiem, choć jest to wla4cłwÎe wirnik O W postaci krzywoliniowego trójkąta równobocznego. Tłok ten porusza się wewnątrz komory, nazwanej przez analogię cylindrem, o kształcie niskiego walca niekołowego. Podstawę cylindra tworzy krzywa będąca miejscem geometrycznym punktów równo odległych od krzywej, zwanej epitrochoidą. Umieszczone w wierzchołkach tłoka uszczelnienia promieniowe stykają się nieprzerwanie z zarysem cylindra. Tłok podczas obracania się jest prowadzony przez korbę, przy czym kolo zębate o zazębieniu zewnętrznym, zamocowane nieruchomo w Środku symetrii przekroju cylindra, zazębia się z kołem zębatym o uzębieniu wewnętrznym, którego środek leży w Środku symetrii tłoka. …read more

Szlifierka wałów korbowych

Tuesday, May 14th, 2019

Tarcza szlifierska o średnicy 500. . . 1000 mm napędzana jest silnikiem elektrycznym z prędkością obwodową około 30 m/sek. Obrabiany wał korbowy jest napędzany w taki sposób, że obraca się wokół osi szlifowanego Czopa, który wiruje z prędkością obwodową około 10. …read more

Wyposażenie do kontroli elementów mechanizmów hamulcowych

Tuesday, May 14th, 2019

Wyposażenie do kontroli elementów mechanizmów hamulcowych obejmuje sprawdziany do szczęk hamulcowych umożliwiające wykrycie trwałych odkształceń szczęk, przyrządy do wykrywania bicia, stożkowatości i owalizacji ustawienia szczek hamulcowych po ich założeniu na tarczę hamulcową i inne. Obok obrabiarek uniwersalnych, jak np. wiertarki, frezarki, szlifierki, tokarki i inne, w trakcie napraw samochodów korzysta się z wielu obrabiarek specjalnych, przeznaczonych do wykonywania ściśle określonych zabiegów. Obrabiarki tego rodzaju, spośród których najbardziej rozpowszechnione omówiono poniżej, stosowane są głównie w dużych warsztatach i zakładach naprawczych. Wytaczarka cylindrów, stała lub przenośna, z reguły pionowa, umożliwia wytaczanie gładzi cylindrów z dokładnością 0,02. …read more

Urządzenia do kontroli zespołów napędowych

Tuesday, May 14th, 2019

Najczęściej spotyka się rozmaite stanowiska do sprawdzania skrzynek biegów i mostów napędowych, wyposażone w silniki elektryczne, uchwyty i przeważnie hamulce. Stanowisko takie umożliwia zmuszanie kontrolowanego zespołu do przekazywania regulowanych momentów obrotowych z regulowanymi prędkościami Obrotowymi, wyznaczenie jego sprawności i cichobieżności oraz ocenę prawidłowości złożenia (hałaśliwość pracy, pasowanie łożysk, działanie poszczególnych przekładni itp.) Urządzenie do statycznego sprawdzania resorów umożliwia kontrolowane obciążanie resoru oraz pomiar jego strzałki ugięcia. Kontrolowany resor jest obciążany odpowiednim naciskiem wywieranym przez mechaniczna lub hydrauliczną prasę, a strzałki ugięcia odczytuje się bezpośrednio np. z podziałówki milimetrowej. Urządzenie do kontroli i regulacji sprzęgieł ciernych umożliwia sprawdzenie działania dźwigienek wyłączających oraz regulację ich położenia. …read more