Przepłukiwanie cylindra silnika dwusuwowego – c.d.

Przepłukiwanie wzdłużne — świeży ładunek napływa przez szczeliny rozmieszczone na całym obwodzie cylindra, a spaliny uchodzą przez zawór lub zawory pętlicowe (zwrotne) — typowe szczeliny mogą mieć kierunek promieniowy lub skośny do ścianki cylindra, nadający strumieniowi świeżego ładunku ruch śrubowy; jednokierunkowość strumienia płuczącego zapewnia stosunkowo dokładne oczyszczanie cylindra ze spalin, przy czym świeży ładunek dość skutecznie chłodzi denko tłoka; łatwość asymetrycznego sterowania przepływem gazów lub doładowania oraz zmieniania faz rozrządu wydechu spalin; późniejsze przysłanianie szczelin ładujących niż zamykanie zaworów wydechowych sprzyja jednak przegrzewaniu sie ich grzybków oraz pozostawaniu resztek spalin w cylindrze; zastosowanie mechanizmu zaworowego ogranicza szybkobieżność silnika i komplikuje jego budowę,
Przepłukiwanie wzdłużne — przykład dwóch tłoków przeciwbieżnych; stosowane wyłącznie w silnikach wysokoprężnych; w każdym z cylindrów znajdują się dwa tłoki wykonujące przeciwbieżnie ruchy posuwisto-zwrotne; jeden z tłoków przesłania i odsłania szczeliny ładujące, a drugi — szczeliny wylotowe; dzięki skośnemu wykonaniu szczelin ładujących uzyskuje się silne wirowanie strumienia płuczącego wzdłuż cylindra i dość dokładne usuwanie spalin z jego wnętrza ; asymetrię sterowania przepływem gazów osiąga sie w przypadku, kiedy korba tłoka strony wylotowej wyprzedza korbę tłoka strony ładującej (zwykle o kąt 8 . . .150) ; wcześniejsze przesłanianie szczelin wylotowych niż szczelin ładujących zapewnia zwiększenie napełnienia cylindra, [hasła pokrewne: otwieranie wszystkich samochodów we warszawie, podesty magazynowe poznań, podesty magazynowe ]
przepłukiwanie przelotowe — układ dwóch tłoków współbieżnych; stosowane głównie w silnikach w zapłonie iskrowym; dwa równolegle cylindry mają wspólną komorę spalania i spełniają zadania jednego cylindra; w każdym z nich porusza się posuwisto-zwrotnie jeden zwykły tłok ; szczeliny ładujące rozmieszczone są obwodowo w dolnej części jednego cylindra, a wylotowe — w dolnej części drugiego; jeżeli oś obrotu wału korbowego leży w płaszczyźnie przechodzącej przez osie obu cylindrów lub równoległej do niej, uzyskuje się symetryczne sterowanie gazów lub asymetryczne dzięki przesunięciu korb; kiedy os obrotu wału korbowego jest prostopadła do płaszczyzny przechodzącej przez osie obu cylindrów, trzeba stosować korbowód główny z doczepnym lub korbowód rozwidlony i suwakowe osadzenie jednego ze sworzni tłokowych, przy czym uzyskuje się asymetrię sterowania przepływem gazów, w stosunku do układów poprzednich ; przepłukiwanie przelotowe nieco mniej dokładne niż przy układzie tłoków przeciwbieżnych.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otwieranie wszystkich samochodów we warszawie podesty magazynowe tworzenie stron internetowych sosnowiec