Stosowane w kraju do zeglugi sródladowej holowniki nie sa znormalizowane ani pod wzgledem konstrukcji, ani tez wielkosci czy tez szybkosci holowania

Stosowane w kraju do żeglugi śródlądowej holowniki nie są znormalizowane ani pod względem konstrukcji, ani też wielkości czy też szybkości holowania. Szybkość holowania określonego h wynika, tak istotna dla transportu, jest zależna od holowanego tonażu, szybkości przepływu wody oraz od kierunku holowania (z prądem czy też pod prąd). Na Wiśle i Warcie, o szybkości przepływu wody w nurcie około 3 km/godz, szybkość holownika pod prąd wynosi 2 -4 km/godz, a z prądem jest od 1,5 do -5 razy większa e. Transport hydrauliczny Materiały drogowe niewrażliwe na działanie wody, a więc przede wszystkim grunty i kruszywa mineralne, z wyjątkiem wypełniaczy, można transportować i za pomocą urządzeń hydraulicznych. Oceniając ogólnie transport materiałów za pomocą urządzeń hydraulicznych można wyróżnić następujące jego zalety: 1) prostota i łatwość urządzeń, 2) duża wydajność, 3) ciągłość pracy, 4) mała pracochłonność 5) niskie koszt y eksploatacji urządzeń, 6) wykonanie dodatkowych czynności, jak np. płukanie, nie wymaga specjalnych urządzeń. Do wad transportu hydraulicznego należy zaliczyć: a) duże zużycie wody, b) duże zużycie energii do napędu wodomiotaczy c) niehigieniczność warunków pracy, d) wrażliwość na mrozy. [więcej w: koszty stałe i zmienne przykłady, charakterystyka mechaniczna silnika, getin bank poleasingowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: charakterystyka mechaniczna silnika getin bank poleasingowe koszty stałe i zmienne przykłady