Urządzenia do kontroli zespołów napędowych

Najczęściej spotyka się rozmaite stanowiska do sprawdzania skrzynek biegów i mostów napędowych, wyposażone w silniki elektryczne, uchwyty i przeważnie hamulce. Stanowisko takie umożliwia zmuszanie kontrolowanego zespołu do przekazywania regulowanych momentów obrotowych z regulowanymi prędkościami Obrotowymi, wyznaczenie jego sprawności i cichobieżności oraz ocenę prawidłowości złożenia (hałaśliwość pracy, pasowanie łożysk, działanie poszczególnych przekładni itp.) Urządzenie do statycznego sprawdzania resorów umożliwia kontrolowane obciążanie resoru oraz pomiar jego strzałki ugięcia. Kontrolowany resor jest obciążany odpowiednim naciskiem wywieranym przez mechaniczna lub hydrauliczną prasę, a strzałki ugięcia odczytuje się bezpośrednio np. z podziałówki milimetrowej. Urządzenie do kontroli i regulacji sprzęgieł ciernych umożliwia sprawdzenie działania dźwigienek wyłączających oraz regulację ich położenia. Elementem Ściskającym sprężyny jest śruba przekręcana ręcznie lub tłok siłownika pneumatycznego. Zestaw podkładek, kołków i płyt odległościowych, odpowiednio podstawianych pod kontrolowane sprzęgło ułożone na płycie, oraz zastosowanie specjalnego wskaźnika pozwala na szybkie i dokładne wyregulowanie położenia dźwigienek wyłączających. Urządzenie takie umożliwia również szybką rozbiórkę i złożenie sprzęgła. Stanowisko do kontroli hamulców pneumatycznych umożliwia sprawdzanie i regulowanie podzespołów powietrznych układów uruchamiających mechanizmy hamulcowe kół jezdnych. Stanowisko takie jest wyposażone w zbiornik sprężonego powietrza, sprężarkę napędzaną silnikiem elektrycznym, zestawy manometrów, odpowiednie zawory, przewody i łączniki, a często i w człon do mocowania i napędzania sprężarki samochodu w celu jej skontrolowania. Tego rodzaju stanowiska wykorzystuje się ponadto do kontrolowania pneumatycznych wycieraczek do szyb i innych urządzeń pneumatycznych (np. do otwierania drzwi itp.). Stanowisko do kontroli hamulców hydraulicznych umożliwia sprawdzanie i regulowanie podzespolów hydraulicznych układów uruchamiających mechanizmy hamulcowe kół jezdnych. Stanowisko takie jest wyposażone w manometry, zbiorniki płynu hamulcowego i spirytusu denaturowanego, pneumatyczny lub hydrauliczny silownik tłokowy (do wywierania kontrolnych nacisków), uchwyty, przewody i zawory. Tego rodzaju stanowisko pozwala na sprawdzenie szczelności głównej pompy hamulcowej, wyznaczenie szczątkowego ciśnienia utrzymywanego przez zawór zwrotny pompy, skontrolowanie. [więcej w: wynajem samochodów gdańsk, wynajem samochodów Katowice, wynajem samochodów warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: wynajem samochodów gdańsk wynajem samochodów Katowice wynajem samochodów warszawa