Właściwe ustalenie szybkości podstawowej, będącej podstawą obliczenia wszystkich elementów projektu drogowego, jest zadaniem bardzo odpowiedzialnym. Zadanie to powinno być rozwiązane z jednoczesnym uwzględnieniem oszczędności na budowie i zapewnieniem dostatecznie wysokich wskaźników eksploatacyjnych. Wskaźniki eksploatacyjne powinny być zapewnione na pewien okres lat, co należy powiązać z perspektywą rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i ze wzrostem przewozów na danej drodze. Pomimo istnienia możliwości technicznych zwiększenia szybkości ruchu na drogach, co zostało poparte doświadczeniami (rekordowe szybkości samochodów), szybkości podstawowe podawane w literaturze technicznej, w przeciągu ostatnich 10 – 15 lat nie zmieniły się. Należy to tłumaczyć w sposób następujący: 1) praktycznie nie ma możliwości zapewnienia na drodze ciągłego ruchu samochodów z jednakową szybkością, zbliżoną do szybkości podstawowej nie jest to możliwe, dlate go, że w ruchu biorą udział samochody różnych typów jak również samochody osobowe i ciężarowe w szeregu poruszających się pojazdów obecność pojazdu poruszającego się z szybkością mniejszą niż inne wpływa na zmniejszenie szybkości wszystkich pojazdów [więcej w: koszty wydziałowe, bmw inchcape otomoto, raiffeisen poleasingowe ]
Tags: bmw inchcape otomoto, koszty wydziałowe, raiffeisen poleasingowe